Biznes

Regiony stawiają na kreatywną promocję

Czasy, kiedy podstawowym narzędziem promocji regionu był długopis z herbem, ewentualnie notatnik z nadrukiem najbardziej rozpoznawalnej atrakcji turystycznej, odeszły do lamusa. Włodarze miast i województw coraz częściej dochodzą do słusznego wniosku, że bez wdrożenia innowacyjnej i pomysłowej strategii marketingu terytorialnego nie przyciągną do regionu ani inwestorów, ani turystów i co może ważniejsze, nie powstrzymają aktualnych mieszkańców przed przeprowadzką.

Kreatywne „rozdawki”
Jak wynika z raportu opublikowanego na portalu marketingmiejsca.com.pl, wydatki niektórych miast na promocję idą w miliony złotych. Warto podkreślić, że koszty nieszczęsnych gadżetów promocyjnych w rodzaju smyczy czy kubków, w większości przypadków stanowią niewielki odsetek tych sum, a nawet jeśli na „rozdawki” przeznaczane są znaczne kwoty, to i wspomniane prezenty stają się coraz bardziej kreatywne. Bielsko Biała proponuje ramki do tablic rejestracyjnych, Gdańsk stworzył własną edycję gry Monopoly, a Katowice rozdawały dzieciom urodzonym w trakcie Mistrzostw Świata w siatkówce śpioszki.

Pełna treść atykułu – tutaj

Źródło: InnPoland